Strona główna > Aktualności > Archiwum > 2009

PODRÓŻ W CZASIE

Czy można zwiedzić Warszawę w jeden dzień? Okazuje się, że jest to możliwe. Wystarczy trochę chęci, autobus i … dobra ekipa.

W czwartek, 9 kwietnia o godz. 6:00, żołnierze oraz pracownicy wojska naszej brygady wyruszyli w podróż wojskowo – historyczną, na „podbój” Warszawy. Celem wyprawy było przybliżenie historii i tradycji naszej stolicy. Zwiedzający mogli tego dokonać dzięki szerokiej wiedzy przewodnika, który oprowadził nas po najpiękniejszych zakątkach miasta.

Spacerując po Starym Mieście zobaczyliśmy niesamowite miejsca, budowle i pomniki. Zachwycaliśmy się Zamkiem Królewskim – zwiedzając dziedziniec i słuchając opowieści przewodnika o panowaniu królów elekcyjnych w Polsce mogliśmy poczuć atmosferę tamtych czasów. Na starówce wysłuchaliśmy legend o Warsie i Sawie, syrence warszawskiej i Bazyliszku.

W programie wycieczki znalazło się również zwiedzanie Parlamentu. Byliśmy w sali obrad Sejmu i Senatu, sali plenerowej oraz kolumnowej. Po gmachu oprowadzał nas poseł ziemi sieradzkiej, Cezary Tomczyk. Omówił historię, tradycje oraz podzielił się z nami ciekawostkami związanymi z praca Parlamentu. Była to również doskonała okazja do rozmów na temat zmian przepisów dotyczących służby zawodowej.

Wizytę w Parlamencie zakończyła wspólna fotografia przy tablicy, upamiętniającej zaginionych i zamordowanych posłów podczas II wojny światowej.

Najciekawsze na sam koniec....Najbardziej poruszyła nas wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego. Tuż po wejściu do tego budynku można usłyszeć tajemniczy dźwięk – był to odgłos bicia serca - symbolu serc ludzi, walczących w czasie II wojny światowej. Niesamowite efekty dźwiękowe, świetlne, liczne przejmujące fotografie, plakaty na ścianach, surowe mury, archiwalne filmy, odgłosy walki to - wszystko pozwoliło na przeżycie podróży w czasie. Wszyscy zgodnie twierdzili, że czuli się jak w środku akcji powstania warszawskiego. Przewodnik z pasją i przejęciem opowiadał o zmaganiach powstańców. Chłonęliśmy każde wypowiedziane słowo i odkrywaliśmy wydarzenia tamtych czasów na nowo, dzień po dniu.

Chyba każdy  poczuł dreszczyk emocji przechodząc przez zrekonstruowane kanały.

Bogata, choć niełatwa historia naszego kraju napawa wszystkich dumą. Ta jednodniowa lekcja historii wzbogaciła nas o nowe informacje i mnóstwo niezapomnianych wrażeń!!!